NIEUWS

Hoe Peugeauto bij CBX Nederland terecht kwam

Edward van Zanten werkt met veel plezier aan één van zijn nieuwe Herrmann stempelhefbruggen.

CBX Installeerde bij Peugeauto drie state-of-the-art Herrmann stempelhefbruggen. Hoe is Peugeauto bij CBX terecht gekomen, hoe beviel het verkoop- en installatietraject en vooral: hoe bevallen de nieuwe hefbruggen?

Edward van Zanten van Peugeauto is niet alleen Peugeotspecialist maar voert ook regulier onderhoud uit aan alle merken klassieke en moderne auto’s. In zijn werkplaats, waar hij alleen werkt, stonden vroeger twee KONI vierkoloms hefbruggen. Omdat Edward regelmatig langere klussen doet waarbij een auto meerdere dagen op een brug moet doorbrengen heeft hij eigenlijk niet genoeg aan twee hefbruggen. “Als je een lange klus op een brug hebt staan en je hebt op je gangbare brug beurtjes, bandjes en onderhoud dan kan je zomaar nog een klus van 4 of 5 uur erbij krijgen. Dan heb je de volgende ochtend ook weer iets afgesproken en moet je ‘s avonds weer langer door om alles af te krijgen. Dan moet je maar afwachten of alle onderdelen passen en kloppen. Door dat soort problemen zijn er hier in het verleden wagens wel eens langer blijven staan als dat nodig is.”

“Op de grond werken doe ik niet meer. Ik heb een kleine tien jaar geleden een vrij serieus auto-ongeluk gehad waardoor ik een kunstheup en problemen met mijn knie heb.” Al met al was het duidelijk dat er een derde brug moest komen. Daar diende zich echter een nieuw probleem aan; drie vierkolommers ging in zijn werkplaats niet passen. Edward had bedacht dat het stempelhefbruggen moesten worden.

CBX liet niet op zich wachten

“Dan ga je eerst op internet kijken. Ik vond een mooie brug die helemaal aan mijn eisen voldeed, maar daar kon geen brugkrik in. In overleg met de aanbieder kwamen we op een alternatief uit, dus daar vroeg ik een offerte voor aan. Dat duurde maar en duurde maar, dus in de tussentijd heb ik andere leveranciers benaderd om te zien wat die konden bieden. Daar kwam ik op hetzelfde verhaal uit, het duurde tot vijf weken voordat ik een offerte kreeg. Op de site van CBX zag ik toen de stempelhefbruggen van Herrmann en dat was eigenlijk precies wat ik wilde. Ik heb toen een offerte aangevraagd en binnen een half uur had ik een vertegenwoordiger aan de telefoon. Hij vroeg mij direct waarom ik specifiek die hefbruggen wilde. Ik legde uit dat ik veel aan oude Peugeots werk en dat die vaak niet op gebruikelijke plekken de versteviging van de dorpels hebben. Vandaar dat ik een brug met rijbanen wilde, om de auto gewoon heel te houden.”

Aan het eind van de dag had Edward vervolgens al een mailtje in de bus met een offerte. “Dat was een wereldrecord,” aldus Edward. Hij moest wel even slikken toen hij de prijs zag. De vertegenwoordiger van CBX kwam langs om een toelichting te geven. “Ik vroeg ‘waarom zijn jullie dan zoveel duurder?’”, vertelt Edward. “Maar dat kon CBX ook goed uitleggen. Het gaat echt om een stuk kwaliteit. Daarnaast konden de Herrmann bruggen ook hoger, en aangezien ik bijna twee meter ben was dat voor mij belangrijk. Ik heb al te lang als een gebogen giraffe onder auto’s gestaan.”

Service en klantvriendelijkheid

De service en klantvriendelijkheid waren volgens Edward dik in orde. “Ik heb regelmatig telefonisch contact gehad, en ook via de app, omdat wij het inbouwen zelf gingen doen. De aannemer die ik had, had het te druk en je zit wel vast aan een schema. Als je je oude bruggen weghaalt lig je namelijk gewoon stil.” Edward monteerde zelf de cassettes en stortte het beton, terwijl de opnames nog op zich lieten wachten; de coronacrisis gooide helaas roet in het eten waardoor die vertraagd werden. Eind juli was het dan toch zover; de opnames konden gemonteerd worden en de hefbruggen konden in gebruik worden genomen.

foto-edward-peugeauto.jpg106668841_3408162792540995_7765243366185389578_o.jpg106588344_3408162435874364_8058741828938955079_n.jpg107101861_3408162849207656_5886513667744401074_o.jpg107377060_3408162545874353_5317924835975287425_o.jpg106715955_3408162675874340_6939641498967455180_o.jpg100822108_3288109401213002_2888245075677020160_o.jpg106719677_3408162615874346_7373985067097847038_o.jpg

Het eindresultaat is exact wat Edward voor ogen had. “Je bent veel flexibeler, de werkplaatsdoorstroming gaat veel vlotter.” Edward investeerde onder andere in de Alu Track 2.35 Duplo Uni Plus, een brug die eigenlijk twee bruggen is, omdat het wielvrij gedeelte tot de volledige hefhoogte kan, ook als de rijbanen helemaal op de grond blijven. Die rijbanen kunnen vervolgens op iedere gewenste hoogte worden ingesteld. “De productiviteit ligt nu al een stuk hoger, ik maak ook meer facturabele uren. Maar lichamelijk is het ook veel beter, het werkt veel prettiger zo. Beurtjes, bandjes, remmen, distributieriemen aan Audi’s of Volvo’s, het is er allemaal al op gedaan en het gaat perfect. Ik kan de rijbanen gebruiken om zware wielen op te leggen terwijl ik de remmen rondom doe. Die kan ik op de juiste hoogte brengen zodat ik ze niet meer hoef te tillen. Je hebt er eigenlijk gewoon een werkbank bij.”

CBX heeft ondertussen een flink aantal Herrmann stempelhefbruggen geïnstalleerd of eerder geïnstalleerde in onderhoud. Ook benieuwd wat CBX voor u kan betekenen als het gaat om stempelhefbruggen of andere typen hefbruggen? Neem eens contact op!

 

0
Volg ons!

Helaas: Deze pagina is nog niet beschikbaar. Houd onze site in de gaten, wij werken er aan!